Aneb Markův příspěvek do blogu “„mediálních proroků”. 🙂 Na téma „placený obsah vs. reklama na webových stránkách” – povinná záležitost do školy, ale když už jsem si s tím dal tu práci… třeba by to někoho mohlo zajímat: http://medialniproroci.blogspot.com/2009/04/platit-ci-neplatit-to-je-to-oc-jde.html
Aneb Markův příspěvek do blogu “„mediálních proroků”. 🙂 Na téma „placený obsah vs. reklama na webových stránkách” – povinná záležitost do školy, ale když už jsem si s tím dal tu práci… třeba by to někoho mohlo zajímat: http://medialniproroci.blogspot.com/2009/04/platit-ci-neplatit-to-je-to-oc-jde.html
Nejsem zrovna velkým příznivcem věrnostních programů. Nemusíte mít zrovna titul v marketingu, abyste pochopili, že všechny ty bodíky, známky, výstřižky a razítka, které pečlivě sbíráte neslouží primárně k tomu, abyste získali „exkluzivní odměny“ zadarmo, ale daleko spíše k tomu, aby Vás pořádně přitáhli k výrobku, kterému potom dáte při nákupu přednost jen kvůli tomu, že za jeho koupi získáte odporný růžový ručník, se kterým se budete stydět utírat i doma v koupelně.
Nicméně jsou produkty a služby, které člověk musí používat tak jako tak a jestliže je s nimi spojený věrnostní program, tak proč ho nevyužít. Takhle si obhajoval Dušan sběr Emco bodů a já jsem s ním kupodivu zajedno.
Využívali jsme doma celá rodina O2 Benefit – body přibývaly samy, člověk se více méně o nic nestaral a odměny celkem fajn – nový telefon, když starý odešel do věčných lovišť, dálniční známky… všechno věci, které by si člověk tak jako tak koupil a takhle je měl „zadarmo“. Program procházel různými fázemi – z počátku (to ještě mobil byla luxusní záležitost) vydával Eurotel pro lidi v programu vlastní časopis plný golfu a jachet, později (to už byly mobily masovka) přišly akorát vlny devalvace hodnoty bodů. Nicméně pořád se to dalo. V minulém týdnu však dorazil dopis, který oznamuje nahrazení O2 Benefit naprosto dementním O2 Extra (o co jde: místo hodnotných odměn víceméně otravné nabídky) a je učiněnou marketingovou tragikomedií. Pojďme se na něj podívat (vybírám největší perly):
br>
br>
„vážíme si toho, že patříte mezi naše zákazníky. Naše služby se snažíme neustále zlepšovat k Vaší plné spokojenosti. Platí to i pro program O2 Benefit, který nahrazujeme novým programem O2 Extra“
Jasně, krize, Benefit leze do peněz. neřekl bych ani popel, kdyby to v dopise přiznali a vysvětlili jeho zrušení. Říkám popel a ještě daleko horší slova, když mi někdo tvrdí, že něco vylepšuje a místo toho jde o vošmel, a ze mě akorát děla osla.
„S programem O2 Extra získáte exkluzivní odměny, například vstupenky na kulturní a sportovní akce, atraktivní slevy a nabídky od našich obchodních partnerů z různých oblastí…“
Exkluzivní odměna = otravná nabídka na největší ležáky našich partnerů. To mi ho teda Milane…
„Za Vaši věrnost Vám nyní chceme poděkovat malým dárkem – jako ochutnávku výhod O2 extra vám posíláme poukaz do vodního světa Aquapalace Praha se zvýhodněným vstupem.“
Hodně malým dárkem. Dárek ve stylu „buy one get one free…“ snad ani dárek neni. Frydečtí grosbyrgři musí být celí hotoví z nabídky jít do bazénu v Praze ve dvou za polovic. OMG!
„Věříme, že v novém programu O2 Extra si vždy vyberete odměnu, která Vás potěší“
Věřím, že jste idioti.
br>
br>
Vrcholem všeho je pak web http://www.o2extra.cz/, kde byla diletantsky nechaná nemoderovaná diskuze, která se jim samozřejmě okamžitě zvrhla ve vylévání žluče na účet O2: http://www.o2extra.cz/jnp/cz/diskuze/1610612924.html
br>
br>
OgilvyOne & Telefónica – good work boys 🙂
br>
br>
br>
Jo, jaký je číslo na tu Oskar linku?
Aneb jak je dobré sehnat si baterky. Pravidelně-nepravidelně poslouchám před spaním rádio. Vždycky tak dlouho jak mi vydrží baterky ve walkmanu, pak se je tři týdny chystám vyměnit a tak pořád dokola. No a včera jsem se zrovna dokopal je vyměnit a chytil na BBC svůj oblíbený pořad The Bottom Line, kde navíc měli jako téma dne reklamu. Dobrý moderátor, hosté ve složení Richard Brown (Eurostar), Guy Laurence (Vodafone) a Sir Martin Sorrell (výroba drátěných košíku)… prostě kvalitní obsah jak je u BBC zvykem. Podcast, který najdete tady opravdu vřele doporučuju.
Jo, pobavilo mě tam slovíčko „fr(i)enemy” – vysvětlení pro méně chápavé zde:
http://en.wikipedia.org/wiki/Frenemy
Aneb jak je dobré sehnat si baterky. Pravidelně-nepravidelně poslouchám před spaním rádio. Vždycky tak dlouho jak mi vydrží baterky ve walkmanu, pak se je tři týdny chystám vyměnit a tak pořád dokola. No a včera jsem se zrovna dokopal je vyměnit a chytil na BBC svůj oblíbený pořad The Bottom Line, kde navíc měli jako téma dne reklamu. Dobrý moderátor, hosté ve složení Richard Brown (Eurostar), Guy Laurence (Vodafone) a Sir Martin Sorrell (výroba drátěných košíku)… prostě kvalitní obsah jak je u BBC zvykem. Podcast, který najdete tady opravdu vřele doporučuju.
Jo, pobavilo mě tam slovíčko „fr(i)enemy” – vysvětlení pro méně chápavé zde:
http://en.wikipedia.org/wiki/Frenemy
Henry Jenkins píše
And yet another snapshot: intoxicated students at a local high school use their cell phones spontaneously to produce their own soft-core porn movie involving topless cheerleaders making out in the locker room. Within hours, the movie is circulating across the school, being downloaded by students and teachers alike and watched between classes on personal media devices.
When people take media in their own hands, the results can be wonderfully creative…
Málokdy se člověk u povinné školní literatury pobaví. Ale “Convergence Culture: Where Old and New Media Collide” se číst dá.
Big African trip!

Slovensko
Srbsko
Maďarsko
Bulharsko
Turecko
Sýrie
Libanon
Jordánsko
Egypt
Sudán
Etiopie
Kenya
Uganda
Tanzanie
Malawi
Botswana
Zambie
Namibie
Mozambik
Jihoafrická republika
Ozvali se moji kamarádi z cest Allan&Monika, že prý vyráží na takový menší výlet. Takovou víkendovku, dalo by se říct. Jelkož mi přijde, že si vybrali docela zajímavou trasu, dělám tady rovnou promo jejich blogu, kde by se měl postupně objevovat real-time cestopis. Najdete ho na: http://www.bigafricantrip.blogspot.com/ (zatim tam neni nic, vyráží dneska)
Slibuju, že to bude stát za to. Allan možná neni nejlepší řidič sněžného skůtru, na druhou stranu už procestoval snad polovinu planety a i jeho CV, kde bez uzardění uvádí informace typu: I spent 18 months as a tobacco and booze runner napovídá, že je správný kluk. 🙂
Dostane Dan Kyselou žábu?
Někdy ke konci semestru se nám na FSV rozběhla taková povedená událost – hodnocení kurzů za ZS 2008/2009. To nám jednou rozdali oranžové papíry a hodnoťte si. Nezastírám, že mi udělali radost – hodnocení kurzů je totiž jedna z těch vzácných chvil v životě studenta, kdy si může vylít své rozhořčení z průběhu studia a zároveň – když už je v tom – přidat trochu své vlastní mimoškolní frustrace. 🙂 Je to něco, o čem jsem snil během každé hodiny matematiky s RNDr. J.H. na svém milém gymnáziu… i když vlastně ne, to jsem měl spíš myšlenky na nějakou hodně bolestivou formu tortury, jaképak hodnocení.
Ale abychom neutíkali od tématu, jak je na tomto blogu zvykem – při samotném hodnocení jsem totiž zjistil, že ať přemýšlím sebevíc, žádná zdrcující kritika, po které by s tím naši milí učitelé měli chtěli seknout, mě do slovního hodnocení kurzu nenapadá. Proto mě velice příjemně překvapili spolužáci, které podobný problém zjevně netrápí a zároveň v sobě nemají ani tu vnitřní brzdu, která by jim říkala, že to či ono není úplně vhodné. A tak se třeba vyučující Kritických teorií médií z výsledků hodnocení dozvěděla, že při přednášce to z ní leze jak z chlupatý deky, vyučující Politické komunikace dostal doporučení koupit si nové kalhoty a u vyučujícího Marketingové komunikace si dvě studentky stěžovaly na sexismus ve výkladu. Přesněji se v hodnocení kurzu objevilo: „méně sexismu při výkladu, někomu to nemusí připadat vtipné“ a „aby se vyučující lépe seznámil s feministickými a genderovými poznatky a vnímal je při výkladu, pokud narazí na genderová (=pohlavní nebo co?) témata“.
Sice by sem na konec stačilo teď napsat „to by člověk blil“, ale musím to ještě trochu rozvést. Blil bych z lidí, co si dovolí napsat podobné věci jenom díky tomu, že dotazník je anonymní a blil bych taky z lidí, kteří nepochopí legraci a brečí kvůli vtípku o reklamě na vložky, jak kdyby se jejich sestra jmenovala Gita.
P.S. Fakulta si zaslouží uznání, že podobnou věc zpřístupní v celé šíři. Ve Zlíně byli po zhodnocení uveřejněni jen ti nejlepší profesoři a předměty. Aby se náhodou nezjistilo, kdo svou práci dělá špatně…
P.P.S. Ještě si zaslouží vypíchnout perly jako “zvíšit počet hodin” nebo “kurs je dobrý” … inu i takoví lidé asi studují na VŠ. A teď mě někdo sejměte gramatickým rozborem mých vlastních příspěvků… 🙂
Dostane Dan Kyselou žábu?
Někdy ke konci semestru se nám na FSV rozběhla taková povedená událost – hodnocení kurzů za ZS 2008/2009. To nám jednou rozdali oranžové papíry a hodnoťte si. Nezastírám, že mi udělali radost – hodnocení kurzů je totiž jedna z těch vzácných chvil v životě studenta, kdy si může vylít své rozhořčení z průběhu studia a zároveň – když už je v tom – přidat trochu své vlastní mimoškolní frustrace. 🙂 Je to něco, o čem jsem snil během každé hodiny matematiky s RNDr. J.H. na svém milém gymnáziu… i když vlastně ne, to jsem měl spíš myšlenky na nějakou hodně bolestivou formu tortury, jaképak hodnocení.
Ale abychom neutíkali od tématu, jak je na tomto blogu zvykem – při samotném hodnocení jsem totiž zjistil, že ať přemýšlím sebevíc, žádná zdrcující kritika, po které by s tím naši milí učitelé měli chtěli seknout, mě do slovního hodnocení kurzu nenapadá. Proto mě velice příjemně překvapili spolužáci, které podobný problém zjevně netrápí a zároveň v sobě nemají ani tu vnitřní brzdu, která by jim říkala, že to či ono není úplně vhodné. A tak se třeba vyučující Kritických teorií médií z výsledků hodnocení dozvěděla, že při přednášce to z ní leze jak z chlupatý deky, vyučující Politické komunikace dostal doporučení koupit si nové kalhoty a u vyučujícího Marketingové komunikace si dvě studentky stěžovaly na sexismus ve výkladu. Přesněji se v hodnocení kurzu objevilo: „méně sexismu při výkladu, někomu to nemusí připadat vtipné“ a „aby se vyučující lépe seznámil s feministickými a genderovými poznatky a vnímal je při výkladu, pokud narazí na genderová (=pohlavní nebo co?) témata“.
Sice by sem na konec stačilo teď napsat „to by člověk blil“, ale musím to ještě trochu rozvést. Blil bych z lidí, co si dovolí napsat podobné věci jenom díky tomu, že dotazník je anonymní a blil bych taky z lidí, kteří nepochopí legraci a brečí kvůli vtípku o reklamě na vložky, jak kdyby se jejich sestra jmenovala Gita.
P.S. Fakulta si zaslouží uznání, že podobnou věc zpřístupní v celé šíři. Ve Zlíně byli po zhodnocení uveřejněni jen ti nejlepší profesoři a předměty. Aby se náhodou nezjistilo, kdo svou práci dělá špatně…
P.P.S. Ještě si zaslouží vypíchnout perly jako “zvíšit počet hodin” nebo “kurs je dobrý” … inu i takoví lidé asi studují na VŠ. A teď mě někdo sejměte gramatickým rozborem mých vlastních příspěvků… 🙂
Kdesi v internetovém éteru jsem narazil na tohle video, které rýpe do SONY kvůli nepoužitelným TV Boxům pro internetovou televizi:
Sice humor postavený na „f-words”, jak tomu v USA říkají, ale celkem mě to pobavilo a především mě zaujalo technické zpracování celé reportáže. Po chvilkovém pátrání jsem díky tomu objevil ONN, což je velice zdařilá parodie samotné veliké CNN. Onion News Network je mediální korporace, produkující fiktivní zprávy, kde fiktivní novináři mluví o fiktivních událostech s fiktivními lidmi. To vše rozdělené do sportovních zpráv, technologického okénka nebo třeba ranního výsílání. Dohromady to dává neuvěřitelně dokonalou směsici humoru, až se člověk diví, kde se to v těch Američanech bere (osobně jsem si myslel, že veškerý americký humor byl již vložen do Simpsonových a South Parku….) Pokud máte nějakou tu hodinku k zabití, klidně si produkci ONN projeďte. Pokud máte času méně a bojíte se, že vybrat z široké nabídky TV stanice jež vysílá ve 152 jazycích, pro 9 miliard lidí z 811 zemí není časově nejúspornější, vybral jsem to nejlepší z videí, co jsem zatím viděl:
Today Now!: How To Pretend You Give A Shit About The Election
Představuje mimo jiné geniální strategii „phone fake out“, díky které se dostanete z nejedné nepříjemné situace.
Sports Update: NASCAR Coach Reveals Winning Srategy: ‘Drive Fast’
Odhaluje největší tajemství NASCARu – okruhy nejsou pořád dokola!
Tech Trends: Apple Introduces Revolutionary New Laptop With No Keyboard
Ukazuje růžovou budoucnost MacBooků v celé její kráse…